Ipsos UU
Understanding Unlimited

Hatan az ezerből. Pszichológusok, szociológusok, kultúra-antropológusok, az Ipsos magyar kvalitatív csapata. Vajon mit is jelent nekünk a világ legnagyobb kvalitatív kutatói közösségéhez tartozni? Inspiráló több mint 80 országból tapasztalatokat szerezni, kérdéseket, kihívásokat megosztani. Jelenti még a nemzetközi módszertanok megismerését, tréningeket és a világ sokszínűségében tükröződő számtalan látásmódot.

A kvalitatív kutatás, a kultúráról, a közösségről az emberről szól. Hallatlanul izgalmas és élvezetes a motivációk, értékek, attitűdök világában információkat szerezni. A kihívást ezen színes és magával ragadó információ-kavalkád marketing tanácsadásba való átfordítása jelenti. Hogyan lesz a vágyakból, szükségletekből, motivációkból, attitűdökből üzleti stratégia? Ez adja az Ipsos kvalitatív kutatások lényegét. Ajánlásainkban határozottak és egyértelműek vagyunk. Felelős, üzleti tanácsadók.

  1. Klasszikus kutatási módszertanok –
  2. Holisztikus módszertanok –
  3. …és ami sehová máshova be ne sorolható…a Censydiam

1. Klasszikus kutatási módszertanok –

Fókuszcsoportok, mini-csoportok, mélyinterjúk. Akár akkor is, amikor rövid határidővel kell gyors és hatékony döntéstámogatás.

2. Holisztikus módszertanok –

Amikor mély megértésre van szükség. Nem csak az embert, hanem a társas és fizikai környezetét is vizsgáljuk.

Etnográfiai interjúk – Jelen lenni a fogyasztó életében, elkísérni és rögzíteni a mindennapok eseményeit. Az etnográfiai interjúból készült filmeket a megbízóink nagyra értékelik és használják prezentációjukhoz, konferenciákon. Az Ipsos világszerte nagy hangsúlyt fektet az etnográfiai kutatásokra. Adatbázisából ügyfeleink is bepillantást nyerhetnek a világ különböző pontjain, különböző témákban készült etno-filmekbe. A kvalitatív kutatási módszertanok közül az etnográfiai kutatások Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Global etno oldal

Peer Party – Amikor egy adott közösség, vagy szubkultúra világát akarjuk megérteni, ott ahol élnek. A Peer-Party olyan barátokból, ismerősökből álló csoport, amelynek tagjai között valódi, létező, napi kapcsolat van. A helyszín: nem stúdió, hanem a csoport egyik tagjának lakása, vagy egy olyan hely, ahol a csoport jellemzően találkozni szokott. A módszer külön előnye, hogy a moderátorhoz egy vagy két ügyfél is csatlakozhat, akik kérdezhetnek is a csoporttól. Ez a lehetőség nemcsak valódi kutatási élményt ad a megbízóinknak, hanem mélyebb megértést is biztosít, mint a detektív tükör mögötti jegyzetelés.

Qual Space Forum – Amikor nem hagyományos csatornákon akarunk kommunikálni

A Qual Space Forum egy interaktív online módszertan, ami kombinálja a fókuszcsoport dinamikáját egy online üzenőfal hosszútávúságával, egyfajta közösséget építve 4-5 napra. A közösség egy zárt és biztonságos online felületen kommunikál, tapasztalt moderátorunk vezeti a beszélgetést, de hagyja, hogy a tagok egymással is interakcióba léphessenek. A résztvevőket hagyományos módon –offline- szervezzük, biztosítva ezzel a szervezés minőségét, ellenőrizhetőségét és a hosszabb távú elköteleződést. A kommunikációs stílus alkalmazkodik a modern kor kommunikációs formáihoz – chat, internetes feltöltések. Bármilyen kreatív anyagot (logo, film, stb) be tudunk mutatni a résztvevőknek és ők is feltölthetnek fotókat, videokat.

3. …és ami sehová máshova be ne sorolható…a Censydiam

Amikor meg akarjuk érteni a fogyasztó legmélyebb motivációit. A Censydiam megmutatja, hogy melyek az egyének motivációs stratégiái, és hogyan illeszkednek ehhez a márkák. A Censydiam egyedi értelmezési keretrendszerben szemléli az emberi motivációkat és egyfajta iránytűt biztosít a köztük való eligazodáshoz.

Censydiam Link