A magyar internetezők világelsők az elektronikus levelezésben

Az Ipsos legújabb felmérése szerint a világ internetezőinek óriási többsége, 85 százaléka elektronikus levelek segítségével is kapcsolatot tart embertársaival. Ez a kommunikációs forma leginkább hazánkban jellemzi a netezőket: 94 százalékuk kap és küld emaileket. Rajtunk kívül még Svédország (92%), Belgium (91%), Indonézia (91%), Argentína (90%) és Lengyelország (90%) webes társadalmában gyakori érintkezési mód az email. Egyébként szinte minden országban elterjedt az emailhasználat - általában 80 százalék feletti arányban jellemzi a világháló használóit. Ez alól csupán India és Szaúd-Arábia a kivétel, ahol az internetezők kétharmada, illetve szűk fele szokott elektronikus levelek segítségével információt cserélni.

A közösségi oldalak is rendkívül népszerűek. Az internetezők 62 százaléka fent van valamelyik társasági portálon, esetleg fórumokba vagy blogokba ír. A magyar netes társadalom az átlagosnál aktívabb e tekintetben is, 70 százalékuk felkeresi és használja a közösségi szájtokat. Amíg általában a korosztályi összefüggések a legkarakteresebbek (a 35 év alattiak 70, a 36-50 év közöttiek 60, a náluk idősebbek 51 százaléka osztja meg gondolatait, élete történéseit a weben), addig hazánkban ezek az eltérések kevésbé markánsak és nem teljesen illeszkednek a nemzetközi trendbe (sorrendben, a korosztályi csoportokban a közösségi oldalakon szörfölők aránya: 74%, 66%, 70%). További, bár nem jelentős sajátosság az iskolázottság szerinti különbség: az alacsony iskolázottságú internetező magyarok 64 százaléka időzik a társasági portálokon, a középfokú és felsőfokú végzettségűeknek 73-73 százaléka.

Az Ipsos felmérése 24 országban, közel 20 ezer internethasználó megkérdezésével készült.

További információ: Závecz Tibor véleménykutatási igazgató (tibor.zavecz@ipsos.com)

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. ipsos.hu