Sokan használják szórakozásra az internetet

A világ internetezőinek hattizede látogat olyan oldalakat, ahol a hobbijáról, személyes érdeklődését kielégítő témákról talál információkat. A világhálón böngésző magyarok még ennél is nagyobb része, kétharmada keres fel kedvteléseivel kapcsolatos portálokat - csak a török és a kínai netezők előznek meg bennünket ebben a vonatkozásban. Népszerűek a letöltések is, 43 százalék szedett le a netről zeneszámokat, 34 százalék filmeket, 22 százalék nézett online módon televíziót az elmúlt negyedévben. A magyarok zene- és filmletöltési gyakorisága az átlagosnak pontosan megfelelő, míg az weben keresztüli tévézés valamivel kisebb hányadukra (18 százalékra) jellemző. Videojátékot 22 százaléknyian játszanak, pénzbevétellel kecsegtető online szerencsejátékot 13 százaléknyian. A magyar netezők viszonylag kis hányada, 17 százaléka szokott szórakozni online videojátékkal. Honfitársaink 16 százaléka kockáztatja rendszeresen a pénzét valamilyen online szerencsejátékban, ezzel egy kicsivel felette vagyunk a nemzetközi átlagnak - ezek a legfontosabb megállapításai annak az Ipsos-felmérésnek, amely 24 ország internetezői körében készült.

Az internetezők többsége (57%) a saját kedvteléseire, hobbijainak kielégítésére használja a világhálót. A személyes szórakoztatásra szánt szörfölés szerelmesei leginkább a törökök (72%), a kínaiak (71%), de a magyarok (67%), a japánok (65%), a dél-koreaiak (65%) és a svédek (64%) is az élvonalba tartoznak.

Népszerű elfoglaltság a letöltés - különösen a zeneszámok esetében -, a netezők közül tízből négyen (43%) használták ilyen célra a webet az elmúlt negyedévben, míg tízből hárman (34%) tettek így a mozifilmek és tízből ketten (22%) a televíziós műsorok vonatkozásában. Kína messze világelső mindhárom területen, az ottani netezők többsége gyakorolja a zeneletöltést (72%-uk), webern keresztül jut hozzá a mozifilmekhez (71%) és online módon követi a tévéműsorokat (55%). Rajtuk kívül még a törököknél is számottevő ez a tevékenység (62% zeneletöltés, 58% mozifilmek, 34% televíziós műsorok).

A sor másik végén a japánok állnak, közülük elég kevesen (24% zeneletöltés, 9% mozifilmek, 9% televízióműsorok) éltek ezekkel a lehetőségekkel az elmúlt három hónap folyamán. Franciaországban is elég kevesen tartoznak a letöltők közé (zene: 24%, mozifilmek és televízióműsorok: 9-9%) ezeken a területeken.

Tízből három (27%) internetező játszik online videójátékokat, s 13 százaléknyian válaszolták, hogy pénzben fogadva pókereznek, bingóznak a neten. Kína világelső (61%) a videójátékok frontján is, őket a lengyelek (47%) és a törökök (38%) követik. Legkevésbé a svédek (13%), a dél-koreaiak (16%), a magyarok ( 17%) és a franciák (18%) kedvtelése a webes játék. A felmérésben résztvevő 24 ország lakói közül az indiaiakra a legjellemzőbb az online szerencsejáték : minden negyedik netező (26%) használta erre az internetet az elmúlt három hónapban. Őket a Szaúd-Arábiában élők (23%), a lengyelek (21%), a dél-koreaiak (20%) és a svédek (20%) követik. Legkevésbé az olasz (6%), a német (6%), a mexikói (7%), a kínai (7%) és az ausztrál (7%) netezők szenvedélye az online szerencsejáték.

Visit sites for info on hobbies and personal interests'
Global total 57%
Turkey 72%
China 71%
Hungary 67%
Japan 65%
South Korea 65%
Sweden 64%
Poland 62%
United States 62%
Belgium 61%
Great Britain 61%
Indonesia 61%
Germany 60%
Australia 59%
Canada 59%
Russia 58%
South Africa 56%
France 54%
Italy 52%
Argentina 46%
India 45%
Spain 45%
Brazil 41%
Mexico 40%
Saudi Arabia 35%

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (ipsos.hu)

További információ: Závecz Tibor véleménykutatási igazgató (tibor.zavecz@ipsos.com)